همه چی دونی

سعی براین است که بهترین مطالب دراین وبلاگ گنجانده شود


پروژه خانگی: خودتان دوغاب ریزی کاشی کاری را انجام دهید

 

آنچه نیاز دارید

مواد

ابزار

  • توری نازک (پارچه پنیر سازی)
  • کمچه
  • ماله پلاستیکی برای دوغاب (من از چاقوی گچ زندی استفاده می کنم)
  • تیغه تراشیدن سطوح
  • مسواک قدیمی
  • قلم مو رنگ کوچک
  • ۳ سطل (یک سطل برای دوغاب، دو سطل برای آب)
  • اسفنج
  • توری نازک
  • دستکش پلاستیکی

دستورالعمل

در مورد انتخاب طرح کاشی کاری خودتان مختارید اما می توانید در این مطلب هم نکاتی درباره طرح کاشی کاری بخوانید اما هنگام خرید ملات دوغاب، باید دو مورد را انتخاب کنید:

  • رنگ
  • شنی یا غیر شنی بودن

رنگ:
برای رنگ، از دوغاب ماسه ای مپی به رنگ خاکستری مرواریدی استفاده کردم. ازآنجاکه این پروژه کاشی برای حمام مادرم است، نگرانی اصلی من این بود که رنگ دوغاب را داشته باشد که نیاز به مراقبت زیاد نداشته باشد. در نظر داشتم که خطوط دوغاب برابر برجسته ممکن است باعث شود که حمام فعلی کوچک تر به نظر رسد، اما اولویت داشتن چیزی است که زیادی کثیف نشان نمی دهد. اگر شما چنین کار خوبی را در کاشی کاری انجام نداده اید، ممکن است بخواهید رنگ دوغاب را بررسی کنید که بارنگ کاشی مطابقت کند تا بند بین کاشی ها مخفی شوند. رنگ خاکستری مرواریدی یکرنگ نیمه خاکستری است، به اندازه زغال چوب تیره نیست و احتمالاً دو درجه تیره تر از نقره است. وقتی که آن را استفاده کردم کمی تردید داشتم، اما پس از استفاده، رنگ آن کاملاً روشن شد. برای مشاوره بیشتر در مورد انتخاب  دوغاب ، به راهنمایی های بیشتری در اینجا رجوع کنید. اگر آماده استفاده از دوغاب شدید، اینجا مواردی هست که نیاز دارید.

دوغاب شنی:
برای کاشی های بزرگ تر از ۱.۲ تا ۱.۸  اینچ استفاده می شود، اما در غیر این صورت توصیه می شود از نوع غیر شنی استفاده کنید. دوغاب شنی تضمین می کند که دربندهای اتصال فرو نمی رود یا ترک برنمی دارد.

  1. قبل از اینکه شروع به کارکنید، حداقل ۲۴ ساعت منتظر بمانید تا کاشی به ملات زیر خود بچسبد. سپس هر چسب یا ملات باقی مانده را از کاشی ها پاک کنید. هیچ باقی مانده ای از ملات یا مواد زائدی نباید بین خطوط کاشی ها باقی بماند باشید.
  2. با استفاده از یک کاردک، هر نوع چسب یا ملات سرامیکی (از فرآیند کاشی کاری) که ممکن است از طریق خطوط توخالی ظاهر شوند را به دقت بتراشید. فقط به سرعت پیچ گوشتی را بین خطوط کاشی حرکت ندهید. این روش نحوه پایان دادن به کاشی های خردشده است. همه ذرات را با یک مسواک کهنه تمیز کنید.
  3. مخلوط خود را آماده کنید، چنان که مانند پوره سیب زمینی شود. فقط آنچه را که مخلوط می کنید در عرض یک ساعت استفاده کنید.
    نکته: هم زمان در بخش های کوچک کارکنید. یک منطقه را با دوغاب کارکنید، سپس درحالی که منتظر خشک شدن آن منطقه هستید، منطقه دیگری را شروع کنید. هنگامی که به پایان رسید، منطقه اول باید به اندازه کافی خشک شود تا بتوانید با اسفنج آن ر پاک کنید.
  4. کمی از ملات را بر روی ماله خود قرار دهید و بر روی دیوار بمالید. با حرکت قوس مانند، مورب در زاویه ۴۵ درجه از آن استفاده کنید.
  5. مخلوط دوغاب را محکم روی بندها فشار دهید. آن را با فشار زیاد بسته بندی کنید، مطمئن شوید که هر فضای خالی پرشده است. در صورت برطرف شدن جای خالی، ملات اضافی را پاک کنید. دوغاب کاری فوق العاده کثیف است، بنابراین نگران نباشید اگر مقداری بیشتر از ملات روی دیوار به زمین بریزد.
  6. از انگشت خود برای اعمال ملات در گوشه های کوچک و مکان های دشوار استفاده کنید.
  7. پس ازاینکه تمام بندکشی های کاشی ها را با  دوغاب  پر کردید، هر ملات اضافی را با پوشاندن آن با یک کیسه پلاستیکی نگهدارید. ممکن است نیاز به پر کردن هر نقاطی باشد که بعداً ازدست داده اید.
  8. پس ازاینکه دوغاب برای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه آماده شد، رویه کاشی را با یک اسفنج مرطوب تمیز کنید. با حرکات مدور کارکنید، مراقب باشید که هیچ زاویه ای در گوشه ها جا نمانند. خطوط دوغاب را با فشار تمیز نکنید تا گوشه های  کاشی بیرون بیاید. نه تنها کاشی را با اسفنج تمیز می کنید، بلکه از تمیزی خطوط دوغاب مطمئن می شوید.
    نکته: مالیدن زودهنگام بندکشی کاشی ها با اسفنج ممکن است باعث برون ریزی دوغاب از بندها شود، بنابراین ابتدا یک منطقه کوچک را آزمایش کنید.
    در طول این فرایند از دو سطل آب استفاده کنید: یکی برای شستشو و از بین بردن اسفنج های کثیف و دیگر برای آب پاک اسفنج ها. باید آب را مدام عوض کنید.
  9. فرآیند سابیدن اسفنجی را دو تا سه بار تکرار کنید. نگران نباشید که کاشی بیش ازحد سفید شود. هنگامی که خشک شود، همیشه غبار غلیظی از دوغاب وجود خواهد داشت.
  10. بعدازاینکه سابیدن با اسفنج انجام شد، حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس کاشی ها را با یک توری خشک کنید تا بدرخشند.
  11. برگردید و همه مناطقی که به طور کامل پر نشده اند را اصلاح کنید.
  12. پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت، می توانید ملات خود را بتونه کاری کنید. بتونه کاری کمک می کند تا بندکشی ها را در برابر لکه ها محافظت کند و باعث تمیز کردن آسان آن می شود. برای بتونه کاری، یک قلم کوچک را با آستری و بتونه در امتداد خطوط بین کاشی بکشید. مقدار دلخواهی را اعمال کنید و آن را در دوغاب بکار برید. هر نوع بتونه بین کاشی را در عرض ۵ دقیقه پاک کنید. بتونه کاری می تواند یک لکه را از بین ببرد تا از هر نوع نشتی جلوگیری شود.
 
♥ نوشته شده در سه شنبه 8 خرداد 1397 ساعت 15:42 توسط تنهاترین تنهای دنیا:

صفحه قبل 1 صفحه بعد

Design By : Bia2skin.ir